جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: برای اینکه شاهد کاهش مشکلات کشور باشیم، باید در روزی مثل امروز حضوری حداکثری و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، حضور در این عرصه را برای عموم مردم یک حق و تکلیف قلمداد کرد و اظهار داشت: اگر خواهان کاهش مشکلات در کشور هستیم، باید در چنین عرصه‌هایی حضور حداکثری داشته باشیم.

وی از مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه همین مردم هستند که با حضور در صحنه‌های متعدد، سرنوشت خود را رقم زده‌اند، افزود: امروز روز تکلیف است و تکلیف برای همه ما که خواهان پیشرفت و بهبود وضعیت ایران اسلامی هستیم، حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه رأی دادن یک حق بوده و باید از حقی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به آحاد مردم داده، استفاده کرد، ادامه داد: اگر امروز نخواهیم در چنین عرصه مهمی حضور داشته و به سهم خودمان تعیین کننده وضعیت کشور در آینده باشیم، فردا نباید در این خصوص ادعایی داشته باشیم، مدعی بودن در خصوص مسائل کشور منوط به انجام تکلیف در مواردی چون شرکت در انتخابات است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با اشاره به روز امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) ایستادگی در برابر حکومت ظالم بود و ما امروز باید با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همان راهی را ادامه دهیم که سالار شهیدان آن را طی کردند.

وی با اشاره به توطئه رضاشاه در خصوص کشف حجاب، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تاریک‌ترین دوران تاریخی ایران را مثال بزنیم، بارزترین دوران تاریک مربوط به دوره قاجاریه و پهلوی است، به ویژه اینکه رضاشاه بعد از سفر به فرنگ دستور کشف حجاب را صادر کرد، غافل از اینکه آگاه به این موضوع نبود که سنگر مقدم تقوا همان عفت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha